Workshop

€ 249,-

Contractmanagement: sturen op kosten en kwaliteit in de zorg

17 september 2020

Utrecht
  • Hoe je kan sturen op kwaliteit en kosten in de zorg
  • Bruikbare handvatten, waarmee het contractmanagement effectief kan worden ingericht
  • Leer over de juridische (on)mogelijkheden van contractmanagement

Berghauser Pont Academy verzorgt alle cursussen op een coronaproof locatie, voor meer info klikt u hier

Als u niet wil of mag reizen, kunt u elke cursus ook via een livestream volgen; twee opties dus! Met beide haalt u uw studiepunten binnen.

Inleiding

Nu het stof van de transities wat is neergedaald krijgt contractmanagement een steeds prominentere rol in het sociaal domein. En terecht! Inkoop van diensten in het sociaal domein kan pas echt effectief geschieden als bekend is wat werkt en wat niet, hoe de uitnutting van zorg is, of er wachtlijsten bestaan, of sprake is van recidive en wat de kosten zijn per unieke cliënt. Met deze kennis kan worden gestuurd op kwaliteit en kosten van zorg, zonder op de stoel van de aanbieder te gaan zitten. Dat vergt van de contractmanager dat hij meer doet dan het archiveren en beheren van lopende contracten: hij dient zich actief te richten op het meten en vastleggen van de effectiviteit van de ingekochte zorg.

Inhoud en resultaat

    Het doel van de workshop is om inkopers en contractmanagers van gemeenten bruikbare handvatten aan te reiken waarmee ze hun contractmanagement effectief kunnen inrichten en zo aan hun bestuurders en beleidsmedewerkers de juiste uitnuttingsinfomatie kunnen verschaffen. De aldus verkregen contractmanagementinformatie kan de basis vormen voor nieuw inkoopbeleid en sturing op kosten en kwaliteit.

    In de workshop komen de volgende onderwerpen aan bod:

    • Welke informatie is nodig voor goed contractmanagement?
    • Verschillen tussen contractmanagement en relatiemangement
    • Hoe kan je sturen op kwaliteit en kosten?
    • Cliëntvolgende informatie; noodzaak of nutteloos?
    • Privacy
    • Wettelijk en contractueel kader van contractmanagement  

    Na de workshop:

    • Heeft u inzicht gekregen in het nut van actief contractmanagement in het sociaal domein.
    • Weet u wat contractmanagement kan betekenen voor uw inkoop en beleid.
    • Bent u zich bewust van de juridische (on)mogelijkheden van contractmanagement
    • Kunt u een effectief contractmanagementsysteem inrichten.
    • Kunt u contractmanagementdoelen vertalen naar inkoopbepalingen;

    Doelgroep

    De workshop is bestemd voor gemeentelijke inkopers en contractmanagers in het sociaal domein.

     

    Programma

    In de workshop komen de volgende onderwerpen aan bod:
    • Welke informatie is nodig/nuttig voor goed contractmanagement?
    • Verschil contractmanagement/relatiemanagement
    • Sturen op kwaliteit en kosten: hoe doe je dat?
    • Clientvolgende informatie; noodzaak of nutteloos?
    • Contractmanagement en privacy.
    • Wettelijk en contractueel kader van contractmanagement.
    • Vertalen van contractmanagementinformatie naar inkoopdocumenten.

    Docenten

    Jocelyne Tophoff
    Advocaat en mediator bij Victor Advocaten
     
    Jocelyne is een zeer ervaren inkoop- aanbesteding- en contractmanagement jurist. De afgelopen jaren heeft zij zich bezig gehouden met inkoop en aanbesteding van jeugdhulp en wmo en het inrichten van diverse contractmanagementsystemen.
     
    Bekijk profiel op Sociaalweb
    Bekijk LinkedIn profiel

    Materiaal

    Tijdens de workshop ontvangt u de hand-outs van de presentaties.

    Studiepunten

    Studiepunten en -uren

    Voor deze cursus/opleiding kunt u 3 studie-uren rekenen.

    BP Studieuren33

    Aanmelden

    Datum, Locatie en Prijs

    • 17 september 2020
    • 13:30 - 17:00
    • Utrecht
    • € 249,-
    • Cursusprijs is incl. koffie/thee
      • Gezien alle onzekerheid over de ontwikkelingen vragen wij u pas op een later moment welke optie u kiest: deelnemen op locatie of via de livestream, u hoeft nu dus nog niet te beslissen.
      • Indien u gebruik maakt van de livestream ontvangt u een korting van € 50,- op de cursusprijs.

      Genoemde bedragen excl. btw 21 %
    Aanmelden

    Referenties

    Dit is een nieuwe workshop, nog geen referenties beschikbaar.

    ook interessant voor u

    Incompany

    Deze cursus liever met uw eigen team en op maat bij u op kantoor? Dat kan! De voordelen van incompany op een rij:

    • De training is altijd maatwerk
    • U bereikt als team hetzelfde niveau
    • Voorafgaand een vrijblijvend intakegesprek met de trainer(s)
    • Bedrijfsspecifieke situaties worden betrokken
    • U bepaalt de data van de training

    Vragen over de Cursus?

    Meer weten?

    Heeft u nog vragen of wilt u persoonlijk studieadvies? We staan u graag te woord over de mogelijkheden. Via onderstaand contactformulier kunt u contact opnemen met de klantenservice. Wilt u direct contact met de betreffende programmamanager? Bekijk dan de contactgegevens rechts.

    Hanna Rab
    U kunt contact opnemen met Hanna via 020 – 8200 908 of via hanna@berghauserpont.nl