Workshop

€ 249,-

Contractmanagement sociaal domein

26 september 2019

Utrecht
  • Hoe je kan sturen op kwaliteit en kosten in de zorg
  • Bruikbare handvatten, waarmee het contractmanagement effectief kan worden ingericht
  • Leer over de juridische (on)mogelijkheden van contractmanagement

Inleiding

Nu het stof van de transities wat is neergedaald krijgt contractmanagement een steeds prominentere rol in het sociaal domein. En terecht! Immers, inkoop van diensten in het sociaal domein kan pas echt effectief geschieden als bekend is wat werkt en wat niet, hoe de uitnutting van zorg is, of er wachtlijsten bestaan, of sprake is van recidive en wat de kosten zijn per unieke cliënt. Met deze kennis kan worden gestuurd op kwaliteit en kosten van zorg, zonder op de stoel van de aanbieder te gaan zitten. Dat vergt van de contractmanager dat hij meer doet dan het archiveren en beheren van lopende contracten: hij dient zich actief te richten op het meten en vastleggen van de effectiviteit van de ingekochte zorg.

Doel van de workshop

Het doel van de workshop is om inkopers en contractmanagers sociaal domein van gemeenten bruikbare handvatten aan te reiken waarmee ze hun contractmanagement effectief kunnen inrichten en zo aan hun bestuurders en beleidsmedewerkers de juiste uitnuttingsinfomatie kunnen verschaffen. De aldus verkregen contractmanagementinformatie kan de basis vormen voor nieuw inkoopbeleid en sturing op kosten en kwaliteit.

Resultaten

Na de workshop:
  • Heeft u inzicht gekregen in het nut van actief contractmanagement in het sociaal domein.
  • Kunt u een effectief contractmanagementsysteem inrichten;
  • Weet u wat contractmanagement kan betekenen voor uw inkoop en beleid;
  • Bent u zich bewust van de juridische (on)mogelijkheden van contractmanagement
  • Kunt u contractmanagementdoelen vertalen naar inkoopbepalingen;

Doelgroep

De workshop is bestemd voor inkopers en contractmanagers sociaal domein bij gemeenten

Programma

In de workshop komen de volgende onderwerpen aan bod:
  • Welke informatie is nodig/nuttig voor goed contractmanagement?
  • Verschil contractmanagement/relatiemanagement
  • Sturen op kwaliteit en kosten: hoe doe je dat?
  • Clientvolgende informatie; noodzaak of nutteloos?
  • Contractmanagement en privacy.
  • Wettelijk en contractueel kader van contractmanagement.
  • Vertalen van contractmanagementinformatie naar inkoopdocumenten.

Docenten

Jocelyne Tophoff
Advocaat en mediator bij Victor Advocaten
 
Jocelyne is een zeer ervaren inkoop- aanbesteding- en contractmanagement jurist. De afgelopen jaren heeft zij zich bezig gehouden met inkoop en aanbesteding van jeugdhulp en wmo en het inrichten van diverse contractmanagementsystemen. .
 
   

Materiaal

Studiepunten

Studiepunten en -uren

Voor deze cursus/opleiding kunt u 3 studie-uren rekenen.

BP Studieuren33

Aanmelden

Datum, Locatie en Prijs

  • 26 september 2019
  • 13:30 - 17:00
  • Utrecht
  • € 249,-
  • De genoemde cursusprijs is incl. koffie/thee/water, ex btw
aanmelden

Referenties

Dit is een nieuwe workshop, nog geen referenties beschikbaar.

ook interessant voor u

Incompany

Deze cursus liever met uw eigen team en op maat bij u op kantoor? Dat kan! De voordelen van incompany op een rij:

  • De training is altijd maatwerk
  • U bereikt als team hetzelfde niveau
  • Voorafgaand een vrijblijvend intakegesprek met de trainer(s)
  • Bedrijfsspecifieke situaties worden betrokken
  • U bepaalt de data van de training

Ook interessant voor u

Vragen over de Cursus?

Meer weten?

Heeft u nog vragen of wilt u persoonlijk studieadvies? We staan u graag te woord over de mogelijkheden.

Paula Vrolijk-de Vries
Programmamanager, Berghauser Pont Academy
 
U kunt contact opnemen met Paula via 020 – 8200 908 of via paula@berghauserpont.nl