Incompany cursus

€ 995,-

Horecabedrijven: vergunningverlening en beleid - alleen als incompany


    • Invulling geven aan je functie
    • Praktijkgericht
    • APV, Alcoholwet, Wet Bibob en Wet op de kansspelen etc.
    • Jurisprudentie
    • Trends en ontwikkelingen 

 


Inleiding
Het afhandelen van vergunningaanvragen is de meest omvangrijke en belangrijkste taak van vergunningverleners / medewerkers APV en bijzondere wetten. Daarnaast heeft de medewerker ook een vraagbaakfunctie op het vakgebied en geeft input aan uit te voeren beleid. Een deel van het werk bestaat uit uitvoeringstaken, maar ook klantvragen, handhavingsvragen en overige juridische zaken zijn onderdeel van het werk.

Inhoud en resultaat
Doel van deze 2-daagse cursus is om de medewerker integraal kennis en handvaten aan te reiken om de functie een juiste invulling te geven. De medewerker moet weer helemaal up to date zijn en relevante kennis opdoen met betrekking tot het vergunningenproces om zodoende goede producten te kunnen blijven leveren.

Adequate kennis over de APV, Algemene wet bestuursrecht, Alcoholwet, rechtspersonen en rechtsvormen en de belangrijkste andere wetten is daarbij cruciaal. Daarnaast krijgt u de nodige tips over Bibob en het beoordelen van de indieningsvereisten.

De persoonlijke aanpak van de docent biedt veel ruimte voor vragen en is het mogelijk om specifieke casuïstiek te behandelen.

Doelgroep
De cursus is bedoeld voor vergunningverleners en (beleids)medewerkers, werkzaam bij of voor gemeenten. Daarnaast is de cursus ook interessant voor (juridisch) adviseurs en advocaten.
 

Programma

PROGRAMMA

Dag 1

• Korte introductie
• Hoe werkt een gemeente
• Ontstaan, historie en reikwijdte van de Alcoholwet
• Alcoholwet; de theorie en het bijbehorende besluit en de regeling
• Beleid formuleren
• Kamer van Koophandel; Rechtspersonen en rechtsvormen
• Paracommercie
• Artikel 35 ontheffing
• De vergunningverlening, het proces
• Ruimte voor (praktijk)vragen


Dag 2

• APV – exploitatievergunning
• Terrassen
• Wet Bibob
• Overige relevante wet- en regelgeving in het kort
• Trends en ontwikkelingen
• Relatie handhaving en vergunningverlening/beleid
• Jurisprudentie
• Ruimte voor (praktijk)vragen

    Docenten

    Peter Roumen
    Directeur, Bureau Horeca Bijzondere Wetten
     
    Peter heeft al meer dan twintig jaar als manager, project- of procesleider en interim adviseur in diverse projecten gewerkt. Hij is een gedreven creatieveling die graag resultaatgericht werkt en zeer stressbestendig is. Oplossingsgericht waar het kan met een heldere analyse van risico’s en scenario’s. Momenteel is hij veel bezig met horeca en het regelen van evenementen in de APV.
     

    Materiaal

    Als onderdeel van deze cursus wordt u gratis lid van Omgevingsweb Pro. Hiermee krijgt u toegang tot de kennisbank waar u een dossier vindt met alle relevante achtergrondinformatie rondom deze cursus. Zo kunt u voor, tijdens en na de cursus continu leren over dit onderwerp.

    Ook krijgt u met Omgevingsweb Pro gratis toegang tot tientallen dossiers, 40 digitale boeken van Berghauser Pont Publishing, waaronder commentaar en naslag, en het gehele jurisprudentie archief.

    Studiepunten

    Studiepunten en -uren

    Voor deze cursus/opleiding kun je 10 studie-uren rekenen.

    BP Studieuren10

    Aanmelden

    Datum, Locatie en Prijs

    • € 995,-
    • Prijs op aanvraag.
    Aanmelden

    Referenties
    Voor deze cursus zijn er nog geen referenties beschikbaar

    ook interessant voor jou

    Incompany

    Deze cursus liever met jouw eigen team en op maat bij jou op kantoor? Dat kan! De voordelen van incompany op een rij:

    • De training is altijd maatwerk
    • Je bereikt als team hetzelfde niveau
    • Voorafgaand een vrijblijvend intakegesprek met de trainer(s)
    • Bedrijfsspecifieke situaties worden betrokken
    • Je bepaalt de data van de training

    Ook interessant voor jou

    Meer weten?

    Heb je nog vragen of wil je deze cursus incompany volgen?

    Of wilt je persoonlijk studieadvies? We vertellen je graag wat de mogelijkheden zijn. Via onderstaand contactformulier kun je contact opnemen met onze klantenservice of ons salesteam. Wil je direct contact met de betreffende programmamanager? Bekijk dan de contactgegevens rechts.

    Kristian Koster
    Programmamanager, Berghauser Pont Academy
     
    U kunt contact opnemen met Kristian via 06 231 52 794 of via kristian@berghauserpont.nl